fredag 29 augusti 2008

Berlin 40 timmar i sträck


Varför sova? Kommer inte in på klubben kl 04.00 på natten. I kön till Arena. Vi försöker igen men denna gången i par. Alla utom jag och Lina blir insläppta. Vakten är dum i huvudet. Jag blir blase. Lina blir skitsur. Vi går och sätter oss på närmaste mack. Kalle kommer förbi och gör oss sällskap. Han vill vara med Lina. De är nykära. Det är fint. Den andra Kristoffer kommer förbi. Han har en flicka med sig. En tysk tjej. En av hans tjejer. Hursomhelst. Vi går och fixar frukost på en irakisk inbiss.

Solen skiner när vi står och äter mot ett vackert tegelhus. Kristoffer säger att goldengate har öppet. Han följer oss en bit. Det är ett sjabbit ställe. Jag är pepp och vill ha ett hångel. Det har inte så bra men musiken är ganska bra och stället är som toaletten i trainspotting. Lina och Kalle drar hem. Jag stannar ett tag till men tröttnar på alla höga tyskar som är asociala. Jag tar en promenad.

Inga kommentarer: