torsdag 5 mars 2009

...rules the population with guns and ammunition...

Är det bara jag som måste bekämpa impulsen att springa så fort jag ser en polis? Jag skulle inte vilja känna så men varenda jävla gång en polis kommer mot mig på Gatan (även om jag är tacksam för att de inte har så mycket folk på gatan nu för tiden) så får jag kalla kårar och en panik-artad känsla sprider sig i min kropp. Händerna knyter sig och jag är redo att springa eller klättra upp i närmaste träd.
Jag förstår varför de finns och så och jag vill inte säga att de är onda människor. Det är inte poängen med detta inlägg. Det är nog mest känslan av att de representerar de strukturerade samhället där någon styr över mig.

1 kommentar:

olle sa...

Det är inte bara du. Till hälften i alla fall. Jag räckte ut tungan åt en polisbil när jag var mindre och skyndade mig därifrån. Sedan dess har jag inte känt mig bekväm i polisers eller polisbilars sällskap.